www.foroexiliados.com
 
ÍndiceÍndice  RegistrarseRegistrarse  Conectarse  

 

 [PC] Taragana Pyjarama

Ir abajo 
4 participantes
AutorMensaje
Explosion
Cansino
Cansino
Explosion


Cantidad de envíos : 14195
Edad : 34
Fecha de inscripción : 02/06/2008

[PC] Taragana Pyjarama Empty
MensajeTema: [PC] Taragana Pyjarama   [PC] Taragana Pyjarama EmptyMiér Sep 12, 2012 11:02 pm

TARAGANA PYJARAMA

deep house, chillwave, lounge

[PC] Taragana Pyjarama Taragana+Pyjarama+liveress

Citación :
We really don‘t know what they put into Danish water, but something‘s gotta be responsible for all that freeform talent pouring out of that country. Think of WhoMadeWho, Jatoma, When Saints Go Machine or Kenton Slash Demon, all sharing a keen sense for structural complexity made accessible through emotion and pure boldness. These guys freed their minds a while ago, so the asses seemingly followed suit and now constantly demand to be shaken. With two of those acts already signed to Kompakt and the other two being staff favorites since their first acoustic blurps, it was just a question of time until we would discover another totally unique producer from Denmark. Enters Taragana Pyjarama, a project whose music is as refined as it is chaotic, described by some as a fairytale with a bassline.

Young Nick Eriksen wasn‘t exactly what you would call a Wunderkind, recalling his past as the slightly matured producer he is today: „I played in some bands, but everyone was way better than me at string instruments, so I started playing drums instead. Two years in I became really bored… my teacher wanted us to learn notes and stuff. I hated it and started just slacking…“ - only to immediatly start producing his own music after finishing school, he should also add. Nick went on to tour Europe, remixed the likes of Delphic, Delorean or Miami Horror and graced John Talabot‘s vibrant Hivern label. His breakthrough debut EP as Taragana Pyjarama was released in 2011 on the esteemed Fools House imprint.





Tiene dos trabajos: el EP de título homónimo publicado en la discografica Fool House del año pasado, y el LP Tipped Bowls (Kompakt, 2012). Recomiendo muy mucho el EP.
Volver arriba Ir abajo
http://www.lastfm.es/user/amoide
Invitado
Invitado




[PC] Taragana Pyjarama Empty
MensajeTema: Re: [PC] Taragana Pyjarama   [PC] Taragana Pyjarama EmptyMiér Sep 12, 2012 11:07 pm

Muy guapo. [PC] Taragana Pyjarama 3282
Volver arriba Ir abajo
parritaa
Cansino
Cansino
parritaa


Cantidad de envíos : 7391
Fecha de inscripción : 05/01/2010

[PC] Taragana Pyjarama Empty
MensajeTema: Re: [PC] Taragana Pyjarama   [PC] Taragana Pyjarama EmptyMiér Sep 12, 2012 11:26 pm

Lo de los nombres de los músicos está llegando ya a un nivel ultracurioso... Pero vamos suena bastante bien aun así Laughing
Volver arriba Ir abajo
Invitado
Invitado




[PC] Taragana Pyjarama Empty
MensajeTema: Re: [PC] Taragana Pyjarama   [PC] Taragana Pyjarama EmptyJue Sep 13, 2012 8:00 am

Lo he soñado o decía explo que era Toro y Moi? pero Toro y Moi no era un negro de pelo afro? por otro lado me dicen que es el marido y ya nose si me están troleando, el tema es que mola bastante, si. Very Happy
Volver arriba Ir abajo
kahuel
Charlatan
Charlatan
kahuel


Cantidad de envíos : 2674
Fecha de inscripción : 27/01/2009

[PC] Taragana Pyjarama Empty
MensajeTema: Re: [PC] Taragana Pyjarama   [PC] Taragana Pyjarama EmptyJue Sep 13, 2012 9:33 am

tiene razon explosion, mejor el ep, el disco se queda un pelin a medias
Volver arriba Ir abajo
Explosion
Cansino
Cansino
Explosion


Cantidad de envíos : 14195
Edad : 34
Fecha de inscripción : 02/06/2008

[PC] Taragana Pyjarama Empty
MensajeTema: Re: [PC] Taragana Pyjarama   [PC] Taragana Pyjarama EmptyJue Sep 13, 2012 12:39 pm

Mike Patton escribió:
Lo he soñado o decía explo que era Toro y Moi? pero Toro y Moi no era un negro de pelo afro? por otro lado me dicen que es el marido y ya nose si me están troleando, el tema es que mola bastante, si. Very Happy
Te liaste, me refería a Les Sins, que colgué un enlace suyo en el hilo de electronica. Laughing

kahuel escribió:
tiene razon explosion, mejor el ep, el disco se queda un pelin a medias
Anoche volví a escuchar el LP después de un tiempo y me entró mucho mejor. Hay que buscar el momento.
Volver arriba Ir abajo
http://www.lastfm.es/user/amoide
Parker Lewis
Cansino
Cansino
Parker Lewis


Cantidad de envíos : 5712
Edad : 37
Localización : Ciudad sin sueño
Fecha de inscripción : 22/04/2008

[PC] Taragana Pyjarama Empty
MensajeTema: Re: [PC] Taragana Pyjarama   [PC] Taragana Pyjarama EmptyJue Sep 13, 2012 5:56 pm

Cuánto hit, caray.
Volver arriba Ir abajo
Explosion
Cansino
Cansino
Explosion


Cantidad de envíos : 14195
Edad : 34
Fecha de inscripción : 02/06/2008

[PC] Taragana Pyjarama Empty
MensajeTema: Re: [PC] Taragana Pyjarama   [PC] Taragana Pyjarama EmptyJue Nov 08, 2012 1:07 pm



Promete. Y yo me los pierdo. Sad
Volver arriba Ir abajo
http://www.lastfm.es/user/amoide
Invitado
Invitado




[PC] Taragana Pyjarama Empty
MensajeTema: Re: [PC] Taragana Pyjarama   [PC] Taragana Pyjarama EmptyJue Nov 08, 2012 1:10 pm

No vas al PC explo?
Volver arriba Ir abajo
Contenido patrocinado





[PC] Taragana Pyjarama Empty
MensajeTema: Re: [PC] Taragana Pyjarama   [PC] Taragana Pyjarama Empty

Volver arriba Ir abajo
 
[PC] Taragana Pyjarama
Volver arriba 
Página 1 de 1.

Permisos de este foro:No puedes responder a temas en este foro.
Exiliados :: Música y Festivales :: Primavera Sound-
Cambiar a: